Suntem la final de mandat

Si în campanie! Mi s-a semnalat acest site special creat de Evenimentul zilei. Utilitatea lui este neindoielnică. Cu toate acestea, nu mă pot abține să remarc faptul că utilizează în evaluarea activității parlamentare a celor 35 de deputați europeni un studiu cel puțin bizar. Realizat de o nouă ONG – Qvorum,  avatar al mai vechiului IPP – studiul își propune să aprecieze contribuția fiecăruia la dezvoltarea democrației participative. Atenție! Am spus participative, nu reprezentative. Cum democrația participativă este una dintre temele mele de suflet, mi-am aruncat ochii și… am rămas cu ei holbați.

Niciunul dintre indicatorii utilizați nu aveau legătură cu democrația participativă; nicunul dintre indicatorii utilizați nu aveau legătură cu concluziile (notele) date deputaților. Ierarhia era pur subiectivă și contrară realității din orice punct  ar fi fost ea reflectată. În aceste condiții, probabil că ar fi fost preferabil ca Evenimentul zilei să ofere cetățenilor doar informația brută și să-i lase să aprecieze singuri, dacă simt nevoia, în ce măsură au fost reprezentați. În ce măsură au participat ei înșiși, știe fiecare…

13 Replies to “Suntem la final de mandat”

  • artistu

    Nu vreau sa par adeptul conspiratiilor mondiale sau nationale. Dar inainte de alegeri cu totii stim ca ziarele facun ban gramada facand lobby (mai pe fata sau mai pe departe). Asa ca acest site nu este si el decat o “vaca buna de muls”! 🙁

  • Lucian

    Stimata doamna Gabriela Cretu,
    E adevarat ca in parlamentul UE ati avut o pozitie anticrestina si împotriva valorilor poporului român, votând pentru Rezolutia Catania, pentru Directiva anti-discriminare pe bază de “orientare sexuală” si pentru un amendament pro-avort la Rezolutia UE privind drepturile omului (amendament care a picat la votul final)?

    Sa va lumineze Dumnezeu!

  • Bianca

    @Lucian
    Amin si pe tine asisjderea, neicusorule!

  • Lucian

    @Bianca
    Eu am intrebat serios si nu fac bascalie ca dumneata. Batjocura e un sport national pentru unii…

  • Bianca

    @Lucian
    Am fost la fel de serioasa. Cind a fost ultima data cind ati ramas insarcinat?

  • Cathy

    @Lucian
    Citez: “E adevarat ca in parlamentul UE ati avut o pozitie anticrestina si împotriva valorilor poporului român….”
    Imi spui si mie, te rog, care sunt valorile poporului roman?

  • Bibliotecaru

    @ Cathy
    Cine ştie care sunt valorile poporului român, proprietarul şi le ţine în casetă de valori la bancă, nu le arată pe stradă. 😀

  • Cathy

    @Bibliotecarul
    Stii ce ma doare a propos de valorile romanilor? Romanii considera ca dreptul la proprietate este sfant; dreptul la viata (decenta) – nu!

  • Bibliotecaru

    Dreptul la proprietate înseamnă egoism, dreptul la o viaţă normală din punctul de vedere al nevoilor primare, înseamnă altruism. Domnia voastră ce credeţi, omul este în esenţa sa egoist sau altruism, păcătos sau sfânt? Lăsat în vrerea lui omul îşi dezvoltă egoismul animalic şi nu un altruism de om superior. Ne place sau nu, societatea este dominată de frică şi asta pentru că, asemena animalelor umanizate prin vivisecţie din Insula doctorului Moreau din cartea lui H.G. Wells, umanizarea se face prin interdicţii de la comportamentul animalic. O dată interdicţia înlăturată, umanul decade rapid în animalic. Prin natura lui omul este deci doritor de proprietate.

  • gabicretu

    @Bibliotecaru,
    Omul nu se naște om. Omul devine ceea ce facem din el.
    Eu cred că egoismul este dobândit și deformează o reacție primară mult mai altruistă.
    Argumente: tendința celor mai mulți este să sară în apă să-l ajute pe unul care a căzut; cei mai puțin “superiori” chiar o fac (de acolo provin eroii, dintre oamenii simpli); “superiorii” …
    Oamenii dovedesc un nivel de solidaritate invers proportional cu achizitiile pe care le-au facut.
    Departe de a ne bucura de actele “animalice”, ele ne provoaca repulsie aproape instinctiv. Orice gest altruist, dimpotriva, genereaza aprobare publica.
    Si atunci ma intreb daca nu cumva este un interes ca sa intre in capul omului ideea ca el nu are altceva mai bun de facut pe lume decat sa acumuleze proprietati, ca e natural sa faca asta. Daca ne uitam la cati au si la cati nu au pe lume, nu este dificil sa vedem cui ar servi…

    Suntem tentati, de asemenea, sa ne inchipuim ca valorile recente ale societatii noastre sunt universale si eterne. Cei care studiaza cat de cat antropologie sau au trait experienta contactului cu alte culturi stiu ca exista oameni care nici nu pot gandi proprietatea in termenii nostri.

    Nici chiar cel pe seama caruia se pune inventarea proprietatii private – John Locke – nu era prea lamurit pana unde este buna si ar trebui sa functioneze. Multi uita o intrebare esentiala pe care si-o punea: cate prune este drept sa culeaga pentru sine cineva dintr-un pom (sa-si aproprieze)!?

    Insistenta cu care este impinsa proprietatea in fata, ca valoare esentiala, arata altceva – falsitatea celor care declara cultura europeana ca fiind una crestina. Poate ca ea este, dar ei nu-i apartin…

  • Bibliotecaru

    Cred că expuneţi foarte corect observaţia directă. Eu aş identifica un pic diferit cauzele.

    După părerea mea omul se naşte lipsit de ceea ce numim caracteristicile umane. La naştere omul este dominat de ştiinţa genetică a instinctelor. Caracteristicile umane apar în momentul în care copilul este învăţat, pas cu pas, cum să trăiască în societate. Copilul învaţă ce este proprietate în momentul în care vede ceva ce nu-i este permis, fie că acel ceva este în magazin şi trebuie cumpărat, fie că este la un alt copil şi nu-i este permis accesul. Egoismul şi invidia sunt două noţiuni legate între ele. Să nu uităm că şi în Biblie egoismul este în mod direct identificat de Mântuitor. În Sfânta Evanghelie după Luca se face diferenţa dintre sfiinţire şi simpla păstrare a legilor.
    18. Şi L-a întrebat un dregător, zicând: Bunule Învăţător, ce să fac ca să moştenesc viaţa de veci?
    19. Iar Iisus i-a zis: Pentru ce Mă numeşti bun? Nimeni nu este bun, decât unul Dumnezeu.
    20. Ştii poruncile: Să nu săvârşeşti adulter, să nu ucizi, să nu furi, să nu mărturiseşti strâmb, cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta.
    21. Iar el a zis: Toate acestea le-am păzit din tinereţile mele.
    22. Auzind Iisus i-a zis: Încă una îţi lipseşte: Vinde toate câte ai şi le împarte săracilor şi vei avea comoară în ceruri; şi vino de urmează Mie.
    23. Iar el, auzind acestea, s-a întristat, căci era foarte bogat.
    24. Şi văzându-l întristat, Iisus a zis: Cât de greu vor intra cei ce au averi în împărăţia lui Dumnezeu!
    25. Că mai lesne este a trece cămila prin urechile acului decât să intre bogatul în împărăţia lui Dumnezeu.

    Cu toţii identificăm ce este bine şi ce este rău prin prisma sistemului de legi sociale, cele nescrise, totuşi există oameni care încalcă aceste legi. Sistemul acumulării excesive, dincolo de folosinţă, este un imperativ capitalist, pentru că sistemul capitalist nu funcţionează decât prin creştere economică şi această creştere economică, respectiv consum accelerat şi societatea de consum, nu funcţionează decât atâta timp cât există un surplus de resursă, pentru că sistemul este asemeni jocurilor piramidale, trăiesc numai din creştere. Ori dacă cel care are patru miliarde de euro nu va mai face bani, el va pierde foarte repede toţi banii, mai mult, va avea chiar datorii foarte mari.

    John Locke leagă proprietatea de muncă. Astăzi nu ne mai aflăm în zona a face bani prin muncă pentru că nu muncitorii fac bani şi nici managerii care aplică cunoştinţele învăţate pe la ASE, ci acei “oameni de afaceri” care uzitează mecanisme inefabile pentru obţinerea unor câştiguri imense. John Locke se referea la proprietatea obţinută prin înfiinţarea unei fabrici sau a unui magazin, crearea unei valori adăugate, un proces calculabil contabil, cu costuri de producţie, şi principii economice… Astăzi se fac bani din semnături, cumpărând energie ieftină pentru a o vinde scump, cedând un teren ieftin pentru un teren scump plus diferenţa, din antreprenoriat la o autostradă… aici nu mai putem vorbi despre o muncă cuantificată. Cei care exploatează munca altora pentru a câştiga o parte din veniturile muncii muncitorilor, astăzi nu mai sunt atât de bogaţi încât să fie în vârful de bogăţie al lumii.

  • Bianca

    @Lucian
    E bine ca iti faci cultura pe internet, da-i bataie, in continuare. Si multumesc, nu citisem Omiliile Sfintului Ioan Gura de Aur.
    Problema majora este ca in acest citat sfintul ii cearta pe BARBATI!!! Si bine face, daca ma intrebi pe mine. Ce cauta la curve, cum ziceti voi? De ce nu se insoara si de ce nu “seamana” acolo de unde pot culege?
    Vezi, scumpul meu habotnic, ca Iisus a venit mai ales pentru “curve” si ca “o curva” l-a vazut prima viu si nevatamat dupa rastignire. Mai bine incearca sa nu mai rastalmacesti acest mesaj profund de iubire.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *