• In General
  • pe

S-a pariat mult pe titlurile grecești!?

În mod repetat se vorbește în aceste zile despre criza politică din Grecia.  Nu au reușit încă să facă guvernul!!!

Alegerile au fost duminică, 6 mai, astăzi este vineri, 11 mai; este a cincea zi de dimineață după anunțarea rezultatelor (nedefinitive). Chiar și cele mai ”grăbite” constituții prevăd,  absolut normal, măcar zece zile de la desemnarea unui candidat de prim-ministru până la  prezentarea în fața parlamentului și permit mai multe încercări…

În Belgia, pe care o cunosc bine, prin natura împrejurărilor, cele mai recente alegeri au avut loc pe 13 iunie 2010 iar guvernul a fost învestit pe 6 decembrie 2011 (541 de zile, nu cinci, au fost necesare pentru negocieri). Este o extremă pe care nu o dorim nimănui, chiar dacă lucrurile au mers cât se poate de normal și cu un guvern în exercițiu…

Văzând însă insitența cu care media taxează drept criză politică situația din Grecia, nu mă pot abține să nu mă gândesc că din două, nu putem ieși: ori au speculat unii mult a la baisse pe  titlurile grecești și au nevoie să producă scăderea, ori e multă prostie pe lume. Prefer să nu fie ambele adevărate în același timp…

Și mai este un ”detaliu” de remarcat. Ne-am obișnuit atât de mult ca doar partidele care apără capitalul să fie reprezentate în parlament, încât, atunci când se produce o reprezentare cât de cât mai diversă, mai aproape de ceea ce este și gândește societatea, o considerăm anormală. Să mai reflectăm puțin: nedreptatea care este frecventă nu este mai puțin nedreptate…

7 comentarii la “S-a pariat mult pe titlurile grecești!?”

  • N. Raducanu

    E dificil sa ne descurcam in complicatele probleme ale economiei si politicii Greciei. De altfel nici Comisia de la Bruxelles nu s-a dumirit mult timp, pana cand s-a constatat ca tara inventatoare a democratiei este practic falimentara. Citesc astazi intr-o publicatie pe net ca “am ajuns într-o situaţie în care interesele Greciei sunt contradictorii cu interesele instituţionale ale Uniunii Europene. Până acum, funcţionarii europeni au găsit modalităţi de a-i forţa pe politicienii de la Atena să renunţe la apărarea intereselor naţionale. Se pare insa că se apropie momentul în care guvernul de la Atena va fi format din politicieni care nu vor răspunde la ordinele primite de la Bruxelles, ceea ce va genera serioase probleme pentru restul Uniunii Europene.”
    Intr-adevar, in Grecia o revolutie politica (un guvern de extrema stanga ce ia hotararea ca tara sa paraseasca UE) si totodata una economica (refuzul de a mai achita uriasele datorii bancare consimtite de guvernele precedente) sunt evenimente cu consecinte grave pentru toate tarile din Europa. Nu ar trebui oare ca Romania sa se pregateasca cu un plan B pentru iesirea din UE fara suferinte prea mari?

  • Gabi

    Grecia reprezintă doar ceva peste un procent din PIB ul Uniunii Europene. Îmi vine greu sa înțeleg agitatia. Se pare ca bancile si-au recuperat suficient prin programele de salvare anterioare (care au dus datori de la 140 la circa 300 procente din PIB). Aud voci din lumea bancară care spun ca ar putea sa iasă din euro fără probleme pentru Euro-zona…

  • Bibliotecaru

    @ Gabriela Creţi
    Eu v-am propus ministrul educaţiei în caz de vacantă… Nu scrieţi ceva interesant despre sistemul de învăţământ?

  • Gabi

    @biblio,
    educația este scena pe care defileaza societatea, cu valorile ei; sau cu lipsa de valori. Si mai si reproduce si ierarhia acestora… Nu mi-ar place sa conduc un domeniu care este responsabil de promovarea unor valori in care nu cred… Este trist ca spune asta cineva care a dat tot ce a putut si a primit tot ce s-a putut de la educație…

  • Bibliotecaru

    @ Gabriela Creţu
    Dar dacă aţi avea puterea să schimbaţi asta, să ajutaţi ca peste 20 de ani învăţământul să devină educaţie, cu valori, cu o ierarhie a valorilor, cu batistă, cu scuzaţi, cu bună-seara, cu bun-simţ…?

  • Gabi

    @Biblio,
    As vrea sa mai cred ca pot schimba lumea. Din pacate, noi privim educatia din perspectiva unei societati in care aceasta era calea principala care asigura mobilitatea verticala si conferea status mai inalt.
    Astazi, cerem ca educatia sa aiba acelasi statut, desi banul/averea/succesul este criteriul principal de valorizare a individului in societate. Educatia este instrumentalizata; singurul lucru care se poate face este o oarecare ameliorare. Altfel, școala este imaginea societății; și viceversa!
    Singura soluție, înc-o revoluție!

  • Bibliotecaru

    @ Gabriela Creţu
    Păi pierdem timpul în loc să facem noua doctrină a viitoarei revoluţii?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *